Навчальний семінар вчителів хімії
Українська освіта ХХІ століття стоїть перед необхідністю кардинальних змін у структурі, змісті та технологіях навчання, які визначені концепцією Нової української школи. Сучасний етап розвитку суспільства в Україні висуває перед освітою нові завдання щодо її вдосконалення. Пріоритетними завданнями НУШ є формування у учнів ключових компетентностей, насамперед компетентності у галузі природничих наук, техніки і технологій, інноваційності, екологічної компетентності, математичної компетентності, інформаційно-комунікаційної компетентності та інші.
Стратегія сучасної освіти полягає в тому, щоб надати можливість всім, без винятку, учням виявити свої таланти, творчий потенціал та реалізувати свої особисті плани. Такі можливості надають учням проектні технології навчання, застосування яких передбачаються навчальною програмою з хімії для 5-9 класів.
Плануванню, виконанню і використанню навчальних проектів під час вивчення хімії навчалися вчителі хімії району в Кучаківській ЗОШ І-ІІІ ступенів на семінарі-практикумі « Особливості створення учнівських проектів, їх захист та оцінювання на уроках хімії». Вчитель школи Чабанова Тетяна Олегівна ознайомила присутніх з класифікацією навчальних проектів і способами їх підготовки і захисту. Учасники семінару створили технологічні картки виконання дослідницьких проектів та обговорили їх виконання.
Учні школи представили присутнім підготовлені ними проекти. Особливо зацікавив вчителів дослідницький проект «Вирощування кристалів та використання їх у техніці», який підготував Саєнко Ярослав. Учень продемонстрував учасникам семінару-практикуму вирощений ним кристал лимонної кислоти, та ознайомив з прийомами роботи.
Своїм досвідом у застосуванні проектних технологій поділилися і вчителі, учасники семінару-практикуму Кохно Л.Д., Гопкало В.М., Ревнюк С.М., Литвиненко Т.О., Олешко Ю.А., методист РМК Чорноус О.В.
Активне обговорення викликало питання оцінювання навчальних проектів. Всі присутні запропонували свої бачення на основі яких і було вироблено спільні критерії.
Тож в ходу семінару-практикуму було ще раз підтверджено, що використання проектної технології в навчальному процесі:
ü Дозволяє покращити рівень засвоєння навчального матеріалу.
ü Інтерактивні засоби орієнтовані на розвиток особистості, в тому числі і на творчий розвиток учнів;
ü Сприяє активізації пізнавального інтересу учнів до матеріалу, що вивчається;
ü Спонукає до більш ефективного процесу формування предметних компетентностей на уроках хімії.
|