У Бориспільському районі проведено науково-методичний семінар «Особливі діти: освіта та супровід.
Організація інклюзивного навчання в навчальних закладах»
25 січня 2017 року в Бориспільському районі на базі Гнідинської загальноосвітньої школи І-ІІІ ст. ім. Петра Яцика відбувся науково-методичний семінар на тему: «Особливі діти: освіта та супровід. Організація інклюзивного навчання в навчальних закладах».
Учасниками семінару були практичні психологи, асистенти вчителів та вихователів, заступники директорів загальноосвітніх навчальних закладів з навчально-виховної роботи.
У семінарі взяли участь:
Луценко Інна Василівна - науковий співробітник лабораторії проблем інклюзивної освіти Інституту спеціальної педагогіки НАПН України;
Татаринцев Олександр Володимирович - завідувач відділу спеціальної педагогіки КВНЗ КОР «Академія неперервної освіти»;
Прашко Олена Володимирівна – кандидат педагогічних наук, спеціаліст Департаменту з питань реалізації національного превентивного механізму Верховної Ради України;
Дідик Інна Вікторівна, Смотрін Володимир Олександрович – методисти районного методичного кабінету відділу освіти Бориспільської РДА.
Метою проведення семінару-практикуму було конкретизувати організаційно-методичні аспекти спільного викладання асистента вчителя та вчителя в умовах загальноосвітнього навчального закладу з інклюзивним навчанням, ознайомити з досвідом роботи Гнідинської ЗОШ з організації інклюзивного навчання в закладі, визначити ефективні шляхи співпраці різних фахівців, які залучені до навчання дитини з особливими освітніми потребами.
Луценко І. В. ознайомила слухачів з організаційно-педагогічними умовами впровадження інклюзивного навчання в навчальному закладі та функціями асистента вчителя.
Татаринцев О.В. надав практичні поради щодо складання індивідуального навчального плану та індивідуальної програми для учнів з особливими освітніми потребами.
Біла Т.В. та Кудько Т. П. ознайомили слухачів з практичними напрацюваннями з питання впровадження інклюзивного навчання в Гнідинській школі.
У ході роботи семінару обговорювалися такі питання: нормативно-правове забезпечення інклюзивного навчання в Україні; інклюзивне навчання в дошкільних закладах: підходи щодо формування освітнього середовища для дітей з особливостями психофізичного розвитку;індивідуальна програма розвитку, індивідуальний навчальний план, індивідуальна навчальна програма: планування, реалізація, моніторинг; організація та зміст корекційно - розвиткового супроводу дітей з особливими освітніми потребами, які навчаються за інклюзивною формою; види адаптації навчального матеріалу в залежності від особливостей розвитку дитини та психофізичних особливостей; налагодження співпраці учителя та асистента учителя в класі з інклюзивним навчанням.
Захід завершився дискусійною панеллю, яку провели Дідик І.В. та Смотрін В.О., щодо практичних аспектів впровадження інклюзивного навчання для учнів, які мають особливі освітні потреби.
|