Підсумки реалізації та перспективи розвитку районної Програми ГАШ як освітнього осередку у розбудові громади
11 квітня 2018 року районним методичним кабінетом на базі Гнідинської загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів імені Петра Яцика Бориспільської районної ради проведено семінар для заступників директорів з виховної роботи за підсумками діяльності громадсько-активних шкіл району. Мета: «сфокусувати» увагу координаторів ГАШ на методології «життєздатності» громадсько-активних проектів, практична реалізація яких сприятиме формуванню сучасного освітнього середовища школи та громади.
Директор Гнідинської школи Кудько Н.Г. та заступник директора з ВР Прядко Л.В. представили виховний громадсько-активний національно-патріотичний проект «Стежки історії ведуть до Галилеї», в основі якого науково-пошукове дослідження, відкриття визначних особистостей родоводу Юрія Тарасовича Вербицького, Героя Небесної Сотні, Героя України. Дослідження історичного коріння родини Вербицьких, їхня громадянська позиція, внесок в історію України в усіх поколіннях, є прикладом для національно-патріотичного виховання молоді.
Акцентами методичних завдань семінару було: ознайомлення з інноваціями «життя проекту після проекту»; функціональне значення структури аплікаційної форми проекту ГАШ; розвиток проектів соціальної інклюзії як дитиноцентричної складової НУШ; методична підготовка педагогів за новими освітніми стандартами.
З педагогами проведено два презентаційних бліц-занять щодо алгоритму розробки віртуального освітнього простору школи (виховний компонент, Зленко І.Ю.), нових форм методичної підготовки виховників (Самборський А.Я.).
Практичний психолог школи Кудько Т.П. провела з педагогами заняття «НУШ: творчі прийоми та методи по роботі з дітьми з особливими освітніми потребами». Учасники семінару отримали методичні рекомендації по алгоритму залучення батьків до ГАШ та соціальній інклюзії. Отже, зроблено ще один крок до розробки нових напрямів районної програми ГАШ: освітнє середовище для всіх, соціальна інклюзія.
План семінару:
- Організаційно-мотиваційний модуль:
|
9.15-10.00
|
Доїзд до Гнідинської школи
Зустріч та реєстрація учасників семінару. Брейк-кава
|
Дирекція Гнідинської школи
|
10.00-10.10
|
Тема, мета і завдання семінару. Інформаційне повідомлення за темою
|
Чигрин Тетяна Володимирівна, методист РМК
|
- Практично-діяльнісний модуль:
|
10.15-11.15
|
Про підсумки реалізації творчого проекту Гнідинської ЗОШ І-ІІІ ступенів імені Петра Яцика «Вшануймо Героїв» та соціальна значимість продовження його в нових модулях. – Доповідь, відеопрезентація
|
Кудько Ніна Григорівна, директор школи
Прядко Любов Василівна, заступник директора з виховної роботи
|
«Життєздатність соціально значимого проекту»:
- «Видатні українці» - презентація проекту «Світ поезії Тараса Шевченка;
- «Школа – осередок сільської громади» - Нові проекти Сошниківської, Кучаківської та Великоолександрівської шкіл
|
Кияшко Оксана Миколаївна, ЗВР Гірської ЗОШ І-ІІІ ступенів
Старущенко О.Л., Ламаш І.А., Кухтик О.І.
|
11.15-11.30
|
Реалізація соціально значущого проекту «Віртуальний освітній простір Мирненської школи»
|
Зленко Ірина Юріївна, ЗВР Мирненської ЗОШ І-ІІІ ступенів
|
11.30-11.45
|
Методична підготовка заступника директора з виховної роботи, педагога-організатора та класних керівників. – З досвіду управлінської діяльності
|
Самборський А.Я., ЗВР Сеньківської ЗОШ І-ІІІ ступенів
|
11.45-12.45
|
НУШ: творчі прийоми та методи для дітей з особливими освітніми потребами. – Практичне заняття
|
Кудько Тетяна Петрівна, практичний психолог Гнідинської школи
|
12.45-13.00
|
Підсумки, прийняття рекомендацій щодо розробки нових напрямів районної програми ГАШ (освітнє середовище для всіх, соціальна інклюзія)
|
Учасники семінару, Чигрин Т.В.
|
Рекомендації алгоритму роботи з батьками
Крок 1. Як визначити ступінь залучення батьків до діяльності школи?
Оцінити за характеристиками:
1. Спілкування між сім’єю і школою є постійним, двостороннім та значущим.
2. знання та уміння відзначені й поціновані.
3. Батьки відіграють активну роль у навчанні дітей.
4. Присутні волонтерство батьків у школі, їх підтримка і допомога.
5. Батьки є рівноправними партнерами у вирішенні питань, які стосуються їхніх дітей.
6. Батьки є замовниками послуг щодо надання якісної освіти для своїх дітей.
- Рекомендовані форми: опитування (анкета), «круглий стіл» з окремих питань;
- Труднощі і ризики: стереотипи у баченні місії школи і батьків, надмірна зайнятість як батьків, так і учителів для проведення самооцінювання.
Крок 2. Що можна зробити , щоб удосконалити слабкі сторони у залученні батьків»?
Алгоритм:
реальний стан справ – як має бути? – чому не так і що треба зробити? – що залежить від нас? – що не залежить від нас? - сформувати чи скорегувати плани роботи школи для вирішення проблеми слабкої сторони.
Крок 3. Як використати ті сильні сторони, які має школа?
Відкриття «сильних» сторін – шлях до успішної школи. Що це означає:
1. гідно позиціонувати себе серед інших шкіл – тобто скористатися принципом маркетингу та фандрейзингу;
2. витримувати конкуренцію з іншими ЗНЗ;
3. мати «своїх» учнів, тобто утримувати свій сегмент у сфері освітніх послуг;
4. зміцнювати довіру в громаді;
5. ділитися досвідом з іншими і, таким чином, професійно розвиватися.
Крок 4. Як поширювати результати?
- серед батьків і громади, напр. під час щорічного звіту директора школи (зросте повага до школи);
- серед педагогічної громадськості району (щоб показати, що школа чогось варта);
- у місцевих ЗМІ (щоб були поінформовані у процесі шкільного життя);
- серед управлінських органів та влади (для створення відповідного реноме);
- у широких професійних освітніх спільнотах – виданнях, конференціях, інтернет-мережах (участь у глобальному інтеграційному процесі).
|