Кейс-метод у вивченні економіки і компетентісне навчання
У Гірській ЗОШ І-ІІІ ступенів відбулося практичне заняття РМО учителів економіки району із розгляду кейс-методу на уроці економіки за темою «Чому існують дефекти (провали) ринку» (учитель Гутовський А.М.).
Викладання економіки в школі і перспективи розвитку компетентісного навчання (зокрема, щодо фінансової грамотності) пов’язано із необхідністю формування соціально-економічної компетентності випускників шкіл. Сучасна економічна освіта є неперервною та наскрізною. Що потрібно? Наблизити процес навчання до практичної діяльності. Що реально? Ситуативний підхід (case stady) з інтеграцією предметів. У сільській школі учитель економіки (1год./тиждень, 11 клас), як правило, викладає інші дисципліни. У Бориспільському районі дипломованих учителів-«економістів» - 7, й вони також викладають географію, інформатику, математику. Інші – вчителі фізики, історії, хімії, природознавства. Фактично кожен викладає 2-4 предмети. Тому питання інтеграції дисциплін для учителя економіки є органічним.
Використовуючи кейс-метод учитель сприяє розвитку економічного мислення, умінням критично осмислювати інформацію про економіку, державну та ринкову політику, здатність оцінювати власні дії в якості споживача. Активні форми навчання дають можливість учням за короткий проміжок часу прожити економічну ситуацію, зробити висновки і, тим самим, отримати міцні знання та компетентності.
Кейс-метод – яскравий приклад інтерактивних технологій |