Управління гуманітарного розвитку
Методичний кабінет   


Субота, 20.04.2024, 04:09
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту

Пошук

Віртуальнийкабінет
Віртуальний кабінет виховної роботи

Новини Освіта.UA

Нова школа

Всеосвіта
Курси, вебінари, олімпіади. Портал Всеосвіта.

Головна » 2020 » Вересень » 28 » 28 вересня 2020 року - 102-річниця з дня народження В.О. Сухомлинського
12:39
28 вересня 2020 року - 102-річниця з дня народження В.О. Сухомлинського

28 вересня 2020 року - 102-річниця з дня народження

В.О. Сухомлинського

  Вчителі початкових класів провели флешмоб  і прийшли до таких висновків:

    НУШ – це школа, до якої приємно ходити учням. Це школа, в якій прислухаються до їхньої думки, вчать критично мислити, не боятись висловлювати власну думку та буди відповідальними громадянами, в якій панують співпраця та взаєморозуміння.  

    НУШ – це школа, яка грунтується на провідних ідеях всього теоретичного доробку Василя Сухомлинського, розвитку особистості шляхом впровадження особистісного підходу в освітньому процесі.

  • Досвід переконав мене, що від уміння добре читати залежить розумовий розвиток школяра. Учень, який уміє думати, читаючи, з будь-якою роботою справляється успішніше, ніж той, хто не оволодів не таким уже й простим, як здається з першого погляду, умінням швидко читати.

    Поряд з читанням, письмо – це інструмент, за допомогою якого дитина оволодіває знаннями. Від того, в якому стані цей інструмент, залежить успіх і раціональність витрати часу.

    Грамотність, набута в початковій школі, є інструментом  опанування знань у середніх та старших класах. (В. Сухомлинський)

  • Знати – це значить уміти застосовувати знання. Чим більшими знаннями володіє учень, тим легше йому вчитися. (В. Сухомлинський)
  • Дитину, яку ми почали виховувати, формувати,  я б порівняв з  брилою мармуру, до якої одночасно прийшли із своїми різцями декілька скульпторів. Хто ж ці скульптори, скільки їх? По-перше – сім’я, а в сім’ї найтонший і наймудріший скульптор – мати; по-друге, особа педагога з його мудрістю, знаннями, уміннями, захопленнями, життєвим досвідом, по-третє, колектив (дитячий, підлітковий, юнацький); по-четверте, сама особа вихованця, тобто його самовиховання; по-п’яте, духовне життя вихованця в світі інтелектуальних, естетичних і моральних цінностей; по-шосте, зовсім непередбачувані скульптори (підліток на вулиці, родич чи близький знайомий, який приїхав у гості).

Якби всі ці скульптори-вихователі завжди діяли, як злагоджений симфонічний оркестр, як легко розв’язувалося б багато проблем, на яких часто схрещуються й ламаються педагогічні мечі й списи!

У гармонії творення людини надзвичайно важливо, щоб у двох скульпторів не було протилежних позицій.

Найтонші різці майстрів-скульпторів – матері й батька, наймайстерніші їх руки. Коли дитина вже прийшла до школи, доторкатися педагогові до незайманого ні матір’ю, ні батьком мармуру – пізно.(В. Сухомлинський)

  • Дитина – дзеркало сім’ї; як в краплі води відображається сонце, так і в дітях відображається чистота матері і батька.  (В. Сухомлинський)
  • У перші роки шкільного життя надзвичайне значення має зв'язок школи з батьками – підкреслюю – з обома батьками, і з матір’ю, і з батьком.

                                                            (В. Сухомлинський)

  • Дуже важливо, щоб мати й батько, образно кажучи, стояли біля колиски дитячих знань, брали безпосередню участь у навчанні дитини, раділи разом з нею її успіхам, брали до серця її удачі й прикрощі. Підготовка до школи духовно зближує дітей і батьків. Мати й батько, беручи близько до серця успіхи і невдачі дитини, осягають тонку науку поваги до дитячого бажання бути хорошою. (В. Сухомлинський)
  • Маленька зернинка, посіяна в людській душі в роки раннього дитинства, стає в зрілі роки могутнім деревом. Усе залежить від того, яку зернину посіяно і в який ґрунт.(В. Сухомлинський)
  • Завтра – найнебезпечніший ворог працьовитості.(В. Сухомлинський)
  • Лінощі і народжуються, і викорчовуються насамперед у сім’ї. Лінощі – дитя неробства й пустого проведення часу. Лінивим стає той, чиї бажання в ранньому дитинстві задовольняються турботами старших, а дитині залишається тільки наказувати й капризувати. Ледар народжується там, де все легко дається і людина не знає, що таке важко. Могутній засіб відвернення лінощів – обмеження бажань.(В. Сухомлинський)

   Матеріали інформаційного бібліографічного списку можна використати вчителям для підготовки до проведення уроків, позакласних заходів, присвячених життю та творчості письменника, популяризації книги.
       У списку представлені книги, літературно-критичні статті, сценарії заходів, розробки уроків, електронні ресурси, що висвітлюють життя та творчість видатного педагога і письменника.

http://childlib.dp.ua/bibliogid/2109-sertse-viddane-dityam-do-100-richchya-vid-dnya-narodzhennya-v-o-sukhomlinskogo

    За матеріалами  вчителів Мартусівського НВО, Мирненської ЗОШ І-ІІІ ступенів, Пролісківської філії ОНЗ Щасливський НВК, ОНЗ Щасливський НВК.

    Дякую всім.

                                                                             Методист РМК   Л.М.Бриль

Читання творів Василя Сухомлинського. учнями Пролісківської філії

Захід з учнями Мирненської ЗОШ

 

Переглядів: 328 | Додав: Vik | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу

Календар
«  Вересень 2020  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930

Захищай свої права

Сайт існує

сайт СР

громади

Педпреса

Сайти

Архів записів

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

©Усі права захищено.Прохання при копіюванні матеріалів робити посилання на www.metodbr.at.ua