28 вересня 2020 року - 102-річниця з дня народження
В.О. Сухомлинського
Вчителі початкових класів провели флешмоб і прийшли до таких висновків:
НУШ – це школа, до якої приємно ходити учням. Це школа, в якій прислухаються до їхньої думки, вчать критично мислити, не боятись висловлювати власну думку та буди відповідальними громадянами, в якій панують співпраця та взаєморозуміння.
НУШ – це школа, яка грунтується на провідних ідеях всього теоретичного доробку Василя Сухомлинського, розвитку особистості шляхом впровадження особистісного підходу в освітньому процесі.
- Досвід переконав мене, що від уміння добре читати залежить розумовий розвиток школяра. Учень, який уміє думати, читаючи, з будь-якою роботою справляється успішніше, ніж той, хто не оволодів не таким уже й простим, як здається з першого погляду, умінням швидко читати.
Поряд з читанням, письмо – це інструмент, за допомогою якого дитина оволодіває знаннями. Від того, в якому стані цей інструмент, залежить успіх і раціональність витрати часу.
Грамотність, набута в початковій школі, є інструментом опанування знань у середніх та старших класах. (В. Сухомлинський)
- Знати – це значить уміти застосовувати знання. Чим більшими знаннями володіє учень, тим легше йому вчитися. (В. Сухомлинський)
- Дитину, яку ми почали виховувати, формувати, я б порівняв з брилою мармуру, до якої одночасно прийшли із своїми різцями декілька скульпторів. Хто ж ці скульптори, скільки їх? По-перше – сім’я, а в сім’ї найтонший і наймудріший скульптор – мати; по-друге, особа педагога з його мудрістю, знаннями, уміннями, захопленнями, життєвим досвідом, по-третє, колектив (дитячий, підлітковий, юнацький); по-четверте, сама особа вихованця, тобто його самовиховання; по-п’яте, духовне життя вихованця в світі інтелектуальних, естетичних і моральних цінностей; по-шосте, зовсім непередбачувані скульптори (підліток на вулиці, родич чи близький знайомий, який приїхав у гості).
Якби всі ці скульптори-вихователі завжди діяли, як злагоджений симфонічний оркестр, як легко розв’язувалося б багато проблем, на яких часто схрещуються й ламаються педагогічні мечі й списи!
У гармонії творення людини надзвичайно важливо, щоб у двох скульпторів не було протилежних позицій.
Найтонші різці майстрів-скульпторів – матері й батька, наймайстерніші їх руки. Коли дитина вже прийшла до школи, доторкатися педагогові до незайманого ні матір’ю, ні батьком мармуру – пізно.(В. Сухомлинський)
- Дитина – дзеркало сім’ї; як в краплі води відображається сонце, так і в дітях відображається чистота матері і батька. (В. Сухомлинський)
- У перші роки шкільного життя надзвичайне значення має зв'язок школи з батьками – підкреслюю – з обома батьками, і з матір’ю, і з батьком.
(В. Сухомлинський)
- Дуже важливо, щоб мати й батько, образно кажучи, стояли біля колиски дитячих знань, брали безпосередню участь у навчанні дитини, раділи разом з нею її успіхам, брали до серця її удачі й прикрощі. Підготовка до школи духовно зближує дітей і батьків. Мати й батько, беручи близько до серця успіхи і невдачі дитини, осягають тонку науку поваги до дитячого бажання бути хорошою. (В. Сухомлинський)
- Маленька зернинка, посіяна в людській душі в роки раннього дитинства, стає в зрілі роки могутнім деревом. Усе залежить від того, яку зернину посіяно і в який ґрунт.(В. Сухомлинський)
- Завтра – найнебезпечніший ворог працьовитості.(В. Сухомлинський)
- Лінощі і народжуються, і викорчовуються насамперед у сім’ї. Лінощі – дитя неробства й пустого проведення часу. Лінивим стає той, чиї бажання в ранньому дитинстві задовольняються турботами старших, а дитині залишається тільки наказувати й капризувати. Ледар народжується там, де все легко дається і людина не знає, що таке важко. Могутній засіб відвернення лінощів – обмеження бажань.(В. Сухомлинський)
Матеріали інформаційного бібліографічного списку можна використати вчителям для підготовки до проведення уроків, позакласних заходів, присвячених життю та творчості письменника, популяризації книги.
У списку представлені книги, літературно-критичні статті, сценарії заходів, розробки уроків, електронні ресурси, що висвітлюють життя та творчість видатного педагога і письменника.
http://childlib.dp.ua/bibliogid/2109-sertse-viddane-dityam-do-100-richchya-vid-dnya-narodzhennya-v-o-sukhomlinskogo
За матеріалами вчителів Мартусівського НВО, Мирненської ЗОШ І-ІІІ ступенів, Пролісківської філії ОНЗ Щасливський НВК, ОНЗ Щасливський НВК.
Дякую всім.
Методист РМК Л.М.Бриль
Читання творів Василя Сухомлинського. учнями Пролісківської філії
Захід з учнями Мирненської ЗОШ
|