Управління гуманітарного розвитку
Методичний кабінет   


Вівторок, 30.04.2024, 00:36
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту

Пошук

Віртуальнийкабінет
Віртуальний кабінет виховної роботи

Новини Освіта.UA

Нова школа

Всеосвіта
Курси, вебінари, олімпіади. Портал Всеосвіта.

Головна » 2019 » Січень » 16 » АВТОНОМІЯ ШКОЛИ - НЕ ТІЛЬКИ СВОБОДА, А Й ВЕЛИКА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ
18:58
АВТОНОМІЯ ШКОЛИ - НЕ ТІЛЬКИ СВОБОДА, А Й ВЕЛИКА ВІДПОВІДАЛЬНІСТЬ

Автономія школи - не тільки свобода, а й велика відповідальність

(з виступу директора ОНЗ Щасливський НВК Йовбака Ю.Ю. на управлінському вояжі «Нова українська школа - школа успіху» за участю Президента України Петра Порошенка)

 Кожен з присутніх керівників закладів освіти прагне  більшої самостійності у прийнятті рішень, гнучкості в розподілі освітніх ресурсів, академічної свободи.

         Одним словом - автономії.

         Закон України «Про освіту» надав навчальному закладу автономію, що наділяє керівника низкою можливостей  для розвитку навчального закладу,  підвищення конкурентоспроможності серед інших  шкіл регіону.

         За умов автономії керівник закладу є більш мотивований, почуває себе господарем, а не розпорядником, суворо обмеженим не  лише в ресурсах, а й у способах їх розподілу.

         Але автономія - це не тільки фінансова незалежність школи, якою наш заклад  користується  понад 30 років ( до чого ми ще повернемося). Ми ще у 90-ті перейшли на власну бухгалтерію, ведемо самостійно тендерні процедури, утримуємо шкільну їдальню, здійснюємо підвіз дітей тощо.

         Але автономія Щасливської школи - це в першу чергу академічна свобода навчального закладу, це кадрова автономія.

Наші педагоги розробляють власні освітні програми, самостійно здійснюють планування роботи; вільні у виборі профільності класів (сьогодні у закладі функціонують класи фізико-математичного, гуманітарного, інформаційно-технологічного, спортивного профілів). Ми автономні у визначенні методів,  засобів реалізації освітньої діяльності, у виборі навчальних програм та підручників, навчально - методичного забезпечення.

Ми самостійно вибираємо ті чи інші технології для їх реалізації. Запрошуємо спеціалістів для надання практичної допомоги. Як, наприклад,  фахівців «Лего», «Розумники», «Програмування і робототехніка», представників видавництва «Ранок».

Ми добре розуміємо, що НУШ  буде розвиватись  за умов вмотивованого  керівника та вмотивованого вчителя,  коли вчитель і морально, і фінансово підтриманий у  школі. коли вчитель незалежний і самодостатній.

Якраз академічна автономія і надає такі можливості. Вчитель повинен фахово зростати, черпати нові ідеї.

Тільки у січні вчителі Щасливського НВК взяли та  візьмуть участь у таких  семінарах, курсах  і тренінгах  НУШ:

  • семінар-тренінг з курсу «Програмування і робототехніка»  (3 вчителів, м. Київ);
  • Всеукраїнський тренінг МОН України з проблем розвитку НУШ  в початковій ланці (5 осіб, м.Київ);

- семінар-тренінг з організації роботи електронних кабінетів 1-4 класи ( 3 особи), які проводять «Розумники» ( 3 осіб,  м. Хмельницький).

Усі витрати на відрядження, проживання, харчування  та оплату самих тренінгів бере на себе  школа.

         На минулому тижні  у Щасливому провели  круглий стіл з проблем розвитку НУШ у початковій школі спільно з Вороньківським ОНЗ, дитячим садочком с.Щасливе та Пролісківською філією. Дуже важливо на початковому етапі створення  НУШ обмінюватися думками, коригувати спільну діяльність, уникати помилок. Повинен сказати, що такі зустрічі дають чималу користь  усім, навіть дитячому садочку.

Шановні колеги!

         І діти, і батьки хочуть бачити у школі творчого вчителя, з творчими ідеями, реалізація яких принесе всім користь.

         Але такий учитель повинен мати підтримку колег, адміністрації школи, громади, адже саме наглядова рада школи здійснює громадський нагляд, бере участь у визначенні  стратегії розвитку закладу.

Кадрова автономія школи  сприяє тому, що  ми на   даний момент практично  забезпечені фахівцями. Автономія дає нам можливість формувати кадровий потенціал під наші програми, профілі, нові освітні технології.

Це вдалося зробити завдяки роботі на випередження, співпраці з «вишами».

Прогнозовано  у вересні додатково відкриється перший клас, тому  вже у січні  прийняли на роботу вчителя початкових класів. Поки що на іншу ділянку роботи, але вже спокійніше.

Намагаємось бути присутніми на попередніх розподілах випускників педагогічних вузів, торгуємось, обіцяємо. Є результат. Взяли на роботу класного фізика-юнака. Сподіваємося, що це майбутнє Щасливого. Не біда, що це студент.

Зарахували на перспективу двох дівчаток, ще студенток з Білоцерківського педагогічного коледжу на англійську та інформатику (1-4 класи). Забезпечили їх житлом (виділили кімнату в шкільному гуртожитку) та всім необхідним: від меблів до холодильника ( маю  нагоду подякувати директору Ружицькому Олександру Леонідовичу  за добре фахово підготовлених дівчат). Зверніть увагу на випускників Білоцерківського коледжу; готує непогані кадри.

Вчитель буде працювати у школі, якщо буде впевненим «у завтрішньому дні».

І в першу чергу - це забезпечення житлом.

Автономія школи дає можливість її вирішувати у співпраці з громадою

При школі ми створили власний гуртожиток, де проживає 10 молодих колег.

Коли вже створюються  сім’ї - спільно будуємо житло на паритетних засадах. Сільська рада виділяє ділянку, підводить комунікації, навіть дороги з  твердим покриттям, а  вчитель -решта.

 

На сьогодні з гуртожитку до власного житла перейшли шестеро молодих колег. Ще п’ятеро  будуються. На наступній сесії сподіваємося на одержання ще як мінімум двох ділянок, на які претендує семеро.

У школі існує гнучка система щомісячної фінансової мотивації учителя, заступника. Є динаміка у роботі, є результативність класу, окремого учня - є фінансова винагорода.

 І ці винагороди значні, вищі за посадові оклади. Не буду їх озвучувати конкретно, щоб не сприймали як вихваляння.

Здійснюється грошова компенсація оплати за проїзд учителям на роботу та частково ( в межах 30-50%) оплати за наймане житло.

Іншими словами фінансова автономія дає можливість регулювати фінансові потоки  на користь учителя, дитини.

На сьогодні існує серйозна проблема роботи з молодими вчителями, які приходять до школи ще «сирими»,ще  не зовсім готовими до роботи. Але головне, щоб було бажання працювати. Бо немає сенсу брати на роботу вчителя, якому потрібно вказувати, що робити. 

Треба брати таких, які б казали нам, що робити, були сповнені ідей, ініціатив,  креативності й творчості; не боялися висловлювати власну думку, критикувати: в тому числі і директора.

Плануємо вже в березні внести до колективного договору  спеціальну програму наставництва, в якій закладена фінансова складова як для молодих вчителів, так і для наставників. Є позитив у  фаховому зростанні та ступені відповідальності - є  відповідна винагорода. Немає  бажання працювати та вчитися, то краще  змінити  професію. Не мучити себе та дітей.

Фінансова автономія школи надає великих можливостей у створенні нового освітнього середовища. Кабінети, рекреації, коридори стають затишними, з естетичною родзинкою, наповнюються сучасною мультимедійною технікою. Ми дійсно змінюємо школу на краще. Є цікаві ідеї, які, на мою думку, заслуговують на схвалення.

Вже розпочато підготовку  приміщень майбутніх перших класів, завезли меблі, замовили мультимедію, конструктори LEGO, кабінети «Робототехніки». Обмірковуємо естетику оформлення. Бо на мою думку ми надмірно захопилися колористикою, що не зовсім сприяє спокою та увазі діток.

Фінансова автономія - це нові спортивні майданчики, сучасно об лаштовані їдальні, очистка води, сучасне освітлення, власна котельня.

Хочу відзначити той факт, що за минулий рік Бориспільською районною державною адміністрацією було виділено школам району коштів більше, ніж за минулі п’ять, а то й десять років. Навчальні заклади знаходяться під постійною опікою голови РДА Туренка О.В. та голови районної ради Байчаса В.М.

Окрім того, школа має можливість: організувати відпочинок (понад 200 дітей влітку на Закарпатті і на морі), встановити стипендії   учням  за особливі досягнення,  фінансуємо поїздки школярів на спортивні змагання. В школі працюють танцювальні студії, студія художньої гімнастики, шкільний театр, які потребують  особливої підтримки, заохочення, в т.ч. і матеріальної

Школа також допомагає тим дітям, які опинилися у важкому становищі. У 2018 році  онкохворим дітям та дітям з інвалідністю була надана допомога в  розмірі понад 100 000 грн. Двом дітям з діагнозом  ДЦП закуплено путівки  на суму 36 000 грн.

20 грудня остання сесія Щасливської сільської ради розпочала свою роботу зі школи,  де мали можливість   ознайомитися  зі змінами, які відбулися у навчальному закладі.  І сільський голова, і депутати  на власні очі мали можливість оцінити і зрозуміти «що таке НУШ» в умовах Щасливської школи, в якій навчаються їх  діти, онуки і  на що були використані кошти, виділені сільською радою. Наша робота була оцінена схвально.

А разом з тим, було прийнято доленосне для Щасливого рішення про будівництво нового корпусу навчального комплексу. Є сподівання на те, що перший етап буде  введено в дію вже у вересні цього року. Бо маємо підтримку голів  РДА та села, районної ради і департаменту освіти.

Це тільки перші кроки. Вони не завжди впевнені і тверді. Нам є багато над чим працювати, щоб дійсно відповідати рівню сучасного освітнього закладу, постійно навчатись і удосконалюватись.

Разом з тим  нам  варто пам’ятати: «Автономія -  не тільки свобода, а й велика відповідальність»: і керівника, і вчителя, і громади.

Переглядів: 565 | Додав: Vik | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу

Календар
«  Січень 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031

Захищай свої права

Сайт існує

сайт СР

громади

Педпреса

Сайти

Архів записів

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

©Усі права захищено.Прохання при копіюванні матеріалів робити посилання на www.metodbr.at.ua