Булінг - проблема, яку не варто замовчувати
Педагогічна рада, яка проводилась 18 лютого 2019 року у Гнідинській школі, була присвячена темі насильства серед дітей: «Булінг - проблема, яку не варто замовчувати». Шкільне цькування безглузде й нещадне, яке завжди було і, на жаль, є, знищує самооцінку людини. Створення у шкільному середовищі умов недопущення булінгу, пропедевтичні інтерактивні заняття, тренінги як форми протидії соціально-педагогічним наслідкам насильства обговорювались педагогами.
Заступник директора з виховної роботи Любов Василівна Прядко познайомила колег з нормативно-правовими актами щодо протидії булінгу та жорстокому поводженню з дітьми. Вона акцентувала їхню увагу на Законах України «Про запобігання та протидію домашньому насильству», «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу», «Про охорону дитинства», спільного наказу Міністерства соціальної політики України, Міністерства внутрішніх справ України, Міністерства освіти і науки України, Міністерства охорони здоров’я України від 19.08.2014 № 564/836/945/577 «Про затвердження Порядку розгляду звернень та повідомлень з приводу жорстокого поводження з дітьми або загрози його вчинення», листа Міністерства освіти і науки України від 29.12.2018 №1/9-790 «Щодо організації роботи у закладах освіти з питань запобігання і протидії домашньому насильству та булінгу», «Рекомендації для закладів освіти щодо застосування норм Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо протидії булінгу (цькуванню)» від 18 грудня 2018 року № 2657-VІІІ, наказу Управління гуманітарного розвитку від 30 січня 2019 року № 49 «Про організацію роботи щодо запобігання жорстокому поводженню з дітьми та булінгу в закладах загальної середньої освіти».
Практичний психолог навчального закладу Тетяна Петрівна Кудько висвітлила психологічні аспекти булінгу в шкільному середовищі. Ознайомила з видами булінгу, які можуть виникати серед учнів, їхніми ознаками, які проявляються як у мові дитини-агресора так і в середовищі, де є ознаки булінгу. Вона підготувала також практичні вправи, які дозволили вчителям побачити чіткі його ознаки в запропонованих штучних ситуаціях, та практичні поради, звернувши увагу на які, класний керівник чи педагог може попередити ознаки булінгу. Завдяки мозковому штурму присутні вчилися виявляти характерні ознаки для всіх сторін ситуації булінгу: булера, жертви та спостерігачів. Весь виступ психолога був побудований на анкетних даних та даних діагностично-проектуючого комплексу «Універсал», який дозволяє спрогнозувати дітей, що схильні бути жертвами або булерами в шкільному середовищі.
Напередодні психологічною службою навчального закладу було проведено анонімне анкетування серед школярів. Учні початкових класів працювали з анкетою «Будиночок правди», а середня та старша ланка із анкетою «Булінг в моїй школі». Разом із заступником директора з виховної роботи було розроблено алгоритм дії педагога під час виникнення проявів булінгу в шкільному середовищі, який і було запропоновано наприкінці педагогічної ради.
Тетяна Василівна Біла,
заступник директора з навчально-виховної роботи.
|