Управління гуманітарного розвитку
Методичний кабінет   


П`ятниця, 27.12.2024, 00:39
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту

Пошук

Віртуальнийкабінет
Віртуальний кабінет виховної роботи

Новини Освіта.UA

Нова школа

Всеосвіта
Курси, вебінари, олімпіади. Портал Всеосвіта.

Головна » 2013 » Лютий » 18 » Державна підсумкова атестація в початковій школі у 2013 році. ДПА 4 клас
12:30
Державна підсумкова атестація в початковій школі у 2013 році. ДПА 4 клас

Державна підсумкова атестація в початковій школі у 2013 році. ДПА 4 клас

У 2012/2013 навчальному році державна підсумкова атестація у початковій школі проводиться з із української мови та читання, математики

     У 4-х класах державна підсумкова атестація проводиться з 13 по 21 травня із української мови та читання, математики. У навчальних закладах з навчанням мовами національних меншин можуть підлягати атестації і результати навчальної діяльності з мови навчання (мова і читання).

Державна підсумкова атестація з української мови (мова навчання), проводиться з метою перевірки мовленнєвих умінь і навичок правопису учнів, а також їхньої здатності практично застосовувати здобуті мовні знання. Для перевірки мовленнєвих умінь учням пропонується написати  зв’язний текст на задану тему, правописних – списати запропонований текст. Мовні знання і уміння перевіряються за допомогою завдань тестового характеру.

Атестація проводиться за посібником "Збірник завдань для державної підсумкової атестації з української мови для загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням українською мовою. 4 клас" (авт. Пономарьова К.І., Гайова Л.А.).

Атестаційні контрольні роботи з української мови містять сім завдань, серед яких: три тестових завдання закритого типу, що передбачають вибір однієї правильної відповіді з трьох запропонованих варіантів; одне завдання на встановлення відповідності, в якому треба з’єднати лініями або стрілочками відповідні частини; одне відкрите завдання, що виконується письмово; текст для списування (55–60 слів) і творче завдання – написання тексту на задану тему (5–7 речень).

Зміст контрольних робіт державної підсумкової атестації з читання розроблено на основі вимог програми з читання для 1–4 класів за змістовими лініями: "Коло читання", "Літературознавча пропедевтика", "Усвідомлення жанрової специфіки творів", "Смисловий і структурний аналіз тексту", "Засоби художньої виразності, емоційно-оцінне ставлення читача до змісту твору", "Творча діяльність на основі прочитаного".

Атестація проводиться за посібником "Збірник завдань для державної підсумкової атестації з читання для загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням українською мовою. 4 клас" (авт. Вашуленко О.В.).

Підсумкова контрольна робота з читання складається з тексту для самостійного читання та восьми завдань тестового характеру, а саме: 5 завдань закритого типу з вибором однієї правильної відповіді з трьох запропонованих варіантів (завдання 1−5); 2 завдання відкритого типу (завдання 6, 7): з короткою письмовою відповіддю, на встановлення відповідності, на встановлення правильної послідовності; одне завдання відкритого типу з розгорнутою письмовою відповіддю (завдання 8 – творче).

Оскільки навчальна програма визначає основною мовленнєву змістову лінію, якій підпорядковуються знання з мови, завданням підсумкових контрольних робіт з української мови та читання у загальноосвітніх навчальних закладах з навчанням російською та іншими мовами національних меншин є передусім перевірка мовленнєвих умінь учнів. Атестація проводиться за посібниками: "Збірник завдань для державної підсумкової атестації з української мови для загальноосвітніх навчальних закладів із навчанням російською мовою. 4 клас" (авт. Воскресенська Н. О., Харченко О. Я. – К.: Центр навчально-методичної літератури, 2013); "Збірник завдань для державної підсумкової атестації з читання для загальноосвітніх навчальних закладів із навчанням російською мовою. 4 клас" (авт. Воскресенська Н. О., Харченко О. Я. – К.: Центр навчально-методичної літератури, 2013); "Збірник завдань для державної підсумкової атестації з української мови для загальноосвітніх навчальних закладів із навчанням мовами національних меншин (румунською, молдовською, угорською). 4 клас)" (авт. Петрук О. М. – К.: Центр навчально-методичної літератури, 2013).

Атестаційна робота з української мови складається із семи завдань різних рівнів складності, серед яких: тестові завдання закритого типу з вибором однієї правильної відповіді з трьох запропонованих варіантів; тестові завдання відкритого типу, виконання яких передбачає коротку письмову відповідь; завдання на переклад українською мовою; творче завдання – складання письмового висловлювання (5-6 речень) на задану тему.

Кожна підсумкова контрольна робота з українського читання для цих типів закладів складається з дев’яти тестових завдань різних рівнів складності, серед яких: шість завдань закритого типу з вибором однієї правильної відповіді, три завдання відкритого типу з короткою відповіддю.

Пропоновані у "Збірнику завдань для державної підсумкової атестації з української мови для загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням мовами національних меншин (румунською, молдовською, угорською). 4 клас" (авт. Петрук О. М.) 16 контрольних робіт (по три варіанти) складаються із 4 завдань різного типу: тестові завдання закритого й відкритого типу, дописування/переписування текстів, творчі завдання. У збірнику також запропоновано тематичні малюнки, призначені для перевірки мовленнєво-комунікативних умінь учнів. Запитання і завдання спрямовані на визначення рівня сформованості знань та практичних умінь і навичок учнів з української мови як державної.

У навчальних закладах із навчанням мовами національних меншин можуть підлягати атестації результати навчальної діяльності з мови навчання (мова і читання).

У разі її проведення, державна підсумкова атестація з мови навчання проводиться з метою перевірки мовленнєвих умінь учнів будувати речення, зв’язні тексти, висловлювати міркування, власну думку за допомогою різних мовних засобів, практично застосовувати мовні знання з фонетики, лексики, граматики, орфографії відповідно до державних вимог щодо рівня навчальних досягнень учнів із зазначеного предмета.

Державна підсумкова атестація з читання спрямована на перевірку розуміння учнями змісту прочитаного тексту; володіння літературознавчими поняттями на елементарному рівні; уміння узагальнювати зміст прочитаного (розкривати головну думку); практичних умінь роботи над текстами різних жанрів; умінь виконувати творчі завдання на основі прочитаного, висловлювати власну думку з приводу прочитаного.

Атестаційні роботи з російської мови та читання (мова навчання) проводяться за посібниками: "Сборник заданий для государственной итоговой аттестации по русскому языку для общеобразовательных учебных заведений с обучением на русском языке. 4 класс" (авт. Сильнова Э. С., Каневская Н. Г., Олейник В. Ф. – К.: Центр навчально-методичної літератури, 2013); "Сборник заданий для государственной итоговой аттестации по чтению для общеобразовательных учебных заведений с обучением на русском языке. 4 класс" (авт. Лапшина И. Н., Попова Т. Д. – К.: Центр навчально-методичної літератури, 2013).

Атестаційна контрольна робота з російської мови складається з 10 завдань, різних рівнів складності: сім завдань закритого типу з вибором однієї правильної відповіді з трьох запропонованих; два завдання відкритого типу, виконання яких вимагає самостійності: побудова словосполучення, конструювання речень; одне творче завдання – письмове висловлювання на задану тему (5-7 речень).

Державна підсумкова атестація з мови навчання та читання для загальноосвітніх навчальних закладів (класів) з навчанням мовами національних меншин проводиться за посібниками:

  • "Збірник завдань для державної підсумкової атестації з кримськотатарської мови та читання для загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням кримськотатарською мовою. 4 клас" (авт. Мамутова М. Р.);
  • "Збірник завдань для державної підсумкової атестації з молдовської мови для загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням молдовською мовою. 4 клас" (авт. Фєтєску Л. І., Пасат Н. В.);
  • "Збірник завдань для державної підсумкової атестації з читання для загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням молдовською мовою. 4 клас" (авт. Фєтєску Л. І., Пасат Н. В.);
  • "Збірник завдань для державної підсумкової атестації з польської мови для загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням польською мовою. 4 клас" (авт. Іваницька Е. В., Слободяна І. А., Савчак М. Й.);
  • "Збірник завдань для державної підсумкової атестації з читання для загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням польською мовою. 4 клас" (авт. Іваницька Е. В., Слободяна І. А., Савчак М. Й.);
  • "Збірник завдань для державної підсумкової атестації з румунської мови для загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням румунською мовою. 4 клас" (авт. Пілігач О. Г., Скріпа О. К.); "Збірник завдань для державної підсумкової атестації з читання для загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням румунською мовою. 4 клас" (авт. Пілігач О. Г., Скріпа О. К.);
  • "Збірник завдань для державної підсумкової атестації з угорської мови для загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням угорською мовою. 4 клас" (авт. Сергійчук Ю. П., Гадар Ю. І.); "Збірник завдань для державної підсумкової атестації з читання для загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням угорською мовою. 4 клас" (авт. Сергійчук Ю. П., Гадар Ю. І.).

Збірники завдань для державної підсумкової атестації з мов національних меншин призначені для комплексної перевірки навчальних досягнень учнів з мови навчання. Учням пропонуються різнорівневі тестові завдання відкритого та закритого типів, завдання творчого характеру, які спрямовані на визначення рівня засвоєння програмового матеріалу з мови навчання та сформованості знань та практичних умінь і навичок.

Збірники завдань для державної підсумкової атестації з читання для загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням мовами національних меншин укладено у формі збірників підсумкових контрольних робіт. Кожна робота складається з тексту для самостійного читання та завдань тестового характеру закритого та відкритого типів. Також учням пропонується виконати одне творче завдання з розгорнутою письмовою відповіддю.

Контрольні роботи з математики дозволяють визначити рівень засвоєння учнями математичних знань, сформованості умінь та навичок, здатності застосовувати вивчений матеріал під час виконання завдань із числами, числовими і буквеними виразами, рівностями, нерівностями, рівняннями, величинами, геометричними фігурами, розв’язування сюжетних задач. Державна підсумкова атестація проводиться за посібниками: "Збірник завдань для державної підсумкової атестації з математики. 4 клас" (авт. Онопрієнко О. В., Пархоменко Н. Є., Листопад Н. П. – К.: Центр навчально-методичної літератури, 2013); "Сборник заданий для государственной итоговой аттестации по математике для общеобразовательных учебных заведений с обучением на русском языке. 4 класс" (авт. Оноприенко О. В., Пархоменко Н. Е., Листопад Н. П. – К.: Центр навчально-методичної літератури, 2013).

Кожна робота складається з восьми завдань: п’яти тестових завдань закритого типу з вибором однієї правильної відповіді з трьох запропонованих варіантів (завдання 1–5); двох завдань відкритого типу з короткою письмовою відповіддю (завдання 6, 7); одного завдання відкритого типу з розгорнутою письмовою відповіддю – розв’язування сюжетної задачі (завдання 8).

Для загальноосвітніх навчальних закладів з навчанням кримськотатарською, молдовською, польською, румунською та угорською мовами переклад завдань з математики здійснюється Міністерством освіти і науки, молоді та спорту Автономної Республіки Крим, відповідними департаментами та управліннями освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій.

Підсумкові контрольні роботи для державної підсумкової атестації учнів 4 класів складаються із завдань різного рівня складності, серед яких – тестові завдання закритого типу з визначенням однієї правильної відповіді; завдання відкритого типу з короткою письмовою відповіддю, завдання творчого характеру тощо.

Зміст завдань для державної підсумкової атестації сформовано відповідно до вимог, викладених у Програмах для 1–4 класів середньої загальноосвітньої школи (К.: Початкова школа, 2006, 2007).

Державна підсумкова атестація проводиться в усіх загальноосвітніх навчальних закладах відповідно до календарного планування на другому чи третьому уроці, окрім понеділка та п’ятниці.

На проведення атестації з кожного предмета відводиться 1 академічна година.

Завдання державної підсумкової атестації виконують усі учні, окрім тих, які з поважних причин (хвороба, довготривале перебування на лікуванні, участь у спортивних змаганнях, переїзд на інше місце проживання, природні катаклізми) не можуть брати участь у їх виконанні. У такому разі оцінки за державну підсумкову атестацію виставляються цим учням за результатами семестрового оцінювання.

Додаткові види перевірочних робіт у 4 класах не проводяться.

Складено на підставі листа МОНмолодьспорт № 1/9-92 від 08.02.13 року "Про порядок закінчення навчального року та проведення державної підсумкової атестації у загальноосвітніх навчальних закладах в 2012/2013 навчальному році".

За матеріалами: Освіта.ua

Переглядів: 1413 | Додав: Vik | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу

Календар
«  Лютий 2013  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
    123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728

Захищай свої права

Сайт існує

сайт СР

громади

Педпреса

Сайти

Архів записів

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

©Усі права захищено.Прохання при копіюванні матеріалів робити посилання на www.metodbr.at.ua