І знову навчаються вчителі хімії
Нещодавно, 15 березня 2019 року Глибоцька школа, разом із своїм керівником, Безруковим Леонідом Дмитровичем з радістю зустрічали вчителів хімії району, які завітали на семінар «Реалізація основних наскрізних змістових ліній на уроках хімії за програмою 10 класу».
Учасників семінару зустріла школа з оновленим інтер’єром та кабінетом хімії готовим до районного конкурсу-огляду хімічних кабінетів.
Урок – аукціон з хімії у 10 класі «Білки. Хімічні та фізичні властивості білків», який провела вчитель хімії Олешко Юлія Анатоліївна наочно продемонстрував учасникам семінару можливості хімічної науки в реалізації ідей наскрізної лінії «Підприємливість і фінансова грамотність». Затамувавши подих вчителі вболівали за учнів, хвилювалися, чи вистачить їм коштів щоб повернути кредит, щоб заробити на високу оцінку? Та хвилювались дарма. Виявилось, що учні мають хорошу підготовку і вміють заробляти. Урок-аукціон продемонстрував присутнім компетентнісний підхід до навчання і був проведений на високому методичному рівні.
Компетентнісний підхід у навчанні, на відміну від предметного, передбачає інтеграцію ресурсів змісту курсу хімії та інших предметів на основі провідних соціально й особистісно значущих ідей, що втілюються в сучасній освіті: уміння вчитися, екологічна грамотність і здоровий спосіб життя, соціальна та громадянська відповідальність, ініціативність і підприємливість.
Для реалізації цих ідей виокремлено такі наскрізні змістові лінії: «Екологічна безпека і сталий розвиток», «Громадянська відповідальність», «Здоров'я і безпека»,
Наскрізні змістові лінії послідовно розкриваються у процесі навчання й виховання учнів, є спільними для всіх предметів і корелюються з ключовими компетентностями.
Змістова лінія «Підприємливість і фінансова грамотність» націлює учнів на мобілізацію знань, практичного досвіду і ціннісних установок у ситуаціях вибору і прийняття рішень. У навчанні хімії такі ситуації створюються під час планування самоосвітньої навчальної діяльності, групової навчальної, експериментальної роботи, виконання навчальних проектів і презентування їх, розв’язування розрахункових і контекстних задач, вироблення власної моделі поведінки у довкіллі.
Розкриття змістової лінії потребує позитивних зразків із історії хімії, діяльності вчених і підприємців у галузі хімії, екології, фармакології, що засвідчують можливість розв’язування не лише теоретичних, а й практичних проблем хімії і хімічного виробництва.
У результаті реалізації цієї змістової лінії учень усвідомлює важливість вивчення хімії; оцінює успіхи, досягнуті сучасним суспільством у хімічній науці, розробленні способів добування, переробки і застосування речовин як такі, що залежать від знань, умінь, ініціативи і підприємливості окремих особистостей і груп однодумців; переносить це ставлення на різні види своєї навчальної діяльності, поводження у довкіллі; свідомо обирає напрям навчання у старшій школі, виходячи з власних можливостей.
Реалізація наскрізних змістових ліній не передбачає будь-якого розширення чи поглиблення навчального матеріалу, але потребує посилення уваги до певних його аспектів. Провідні ідеї, на яких ґрунтуються наскрізні змістові лінії, втілюються в навчанні хімії як у теоретичному змісті курсу, так і в експериментальній діяльності учнів, під час розв’язування задач і завдань з реальними даними; виконання міжпредметних навчальних проектів, роботи з різними джерелами інформації; в позаурочний час вони реалізуються під час тематичних тижнів, участі в регіональних, всеукраїнських та міжнародних конкурсах (у тому числі дистанційних).
У другій частині семінару учасники побували на екскурсії на ТОВ «НАТУРПРОДУКТИ» - сучасне м’ясопереробне підприємство європейського рівня. Познайомилися з технологічними процесами, видами продукції, яка виготовляється на підприємстві, навіть змогли її продигустувати. Керівники підприємства охоче поділилися своїми планами на майбутнє.
|