31 жовтня 2013 року
на базі Хотівського НВК «ЗОШ І-ІІІ ступенів-гімназія» відбулося засідання міжрегіонального Круглого столу з теми «Міжнародні стандарти оцінювання діяльності
шкіл сприяння розвитку громад (ГАШ)»
за участю науковців, управлінців відділів освіти, методистів, керівників шкіл та координаторів ГАШ, педагогів Бориспільського, Києво-Святошинського та Ставищанського
районів. Організатором засідання виступили
співробітники лабораторії управління освітніми
закладами Інституту педагогіки НАПН України спільно з Всеукраїнським фондом «Крок
за кроком», Київським інститутом
післядипломної освіти педагогічних кадрів, керівниками відділів освіти та
Хотівського НВК. Рух громадсько-активних шкіл є досить
поширений у світі, в тому числі на Україні. На Київщині ряд навчальних закладів
успішно втілюють програмові засади ГАШ.
Зокрема, Хотівський НВК «ЗОШ І-ІІІ ступенів-гімназія», який є також експериментальним майданчиком лабораторії управління освітніми
закладами Інституту педагогіки НАПН
України. Учасникам засідання було представлено доповіді Неруш Н.В.,
директора Хотівського НВК та
Шевченко С.М., заступника
директора з науково-методичної роботи на тему «Оцінка якості діяльності
громадсько-активної школи згідно з
міжнародними стандартами як ефективний шлях до підвищення
конкурентоспроможності навчального закладу».
Великий інтерес викликала доповідь Осадчого І.Г., доктора пед.наук, завідуючого відділом
освіти Ставищанської РДА, наукового співробітника лабораторії управління
освітніми закладами з теми «Мережеві
технології організації виховного процесу в системі діяльності ГАШ
сільського регіону». Співдоповідачі: Тропотяга В.І., директор Розкішнянської
ЗОШ І-ІІІ ступенів ( школа була в числі перших семи закладів ГАШ в Україні), та
Плетяна Д.М.
директор Гейсиської ЗОШ І-ІІІ ступенів. Білощицька В.І., директор
Ревнівської ЗОШ І-ІІІ ступенів Бориспільського району, представила на розсуд колег шляхи розв’язання
правових проблем через запровадження правоосвітніх
соціальних проектів у діяльності навчального закладу в процесі реалізації стандарту «ПАРТНЕРСТВО». Між відділом освіти
Бориспільської райдержадміністрації та лабораторією управління укладена угода
про співпрацю. В рамках угоди протягом
року було проведено рад науково-практичних заходів по тематиці діяльності
громадсько-державних органів управління освітніми процесами в закладах освіти
та визначальної ролі директора закладу в організації роботи. Відділом освіти розроблено
Програму створення та діяльності шкіл
сприяння розвитку громад Бориспільського району, яка була презентована на
колегії відділу освіти та затверджена сесією районної ради. Микитюк Л.В., методист НМК виховної
роботи КІОПОПК, зупинилася на кращих
зразках діяльності ГАШ Київської області, надала практичні поради початківцям
руху шкіл сприяння розвитку громад та запропонувала напрямки співпраці
інституту та закладів освіти, учасників
ГАШ. Тітко
Е.В., канд. юридичних наук, доцент кафедри міжнародного права та порівняльного правознавства Київського
університету права НАПН України,
ознайомила педагогів з шляхами вирішення проблем профорієнтаційної та
правоосвітньої підготовки абітурієнтів, своїм баченням діяльності ГАШ. В
обговорення питань діяльності ГАШ
на сучасному етапі розвитку освіти взяли участь також завідувачка ІМЦ
відділу освіти Київо-Святошинського району Швидка Л.І., методист
методичного кабінету відділу освіти
Бориспільського району Чигрин Т.В.
Символічними віршованими рядками
по темі Круглого столу порадувала присутніх Кудько Н.Г., директор
Гнідинської ЗОШ І-ІІІ ступенів імені Петра
Яцика. Фінальним акордом засідання
Круглого столу стало прийняття резолюції: 1. Схвалити
науково-практичну діяльність Хотівського НВК «ЗОШ І-ІІІ ступенів-гімназія»
Києво-Святошинського району з досвіду роботи по Міжнародних стандартах
оцінювання якості діяльності ГАШ та рекомендувати для впровадження у роботу ЗНЗ
Київської області. 2. Схвалити
практичні кроки відділу освіти, районного методичного кабінету Бориспільської
РДА, спрямовані на впровадження в діяльність
закладів освіти району програмових засад діяльності громадсько-активних
шкіл. 3. Опрацювати
отримані матеріали Круглого столу на засіданнях педагогічних рад, методичних
об’єднаннях, батьківських зборах з метою прийняття відповідних рішень по
впровадженню стандартів ГАШ у практичну діяльність.
Листопад-грудень, 2013р. 4. Вийти
з пропозицією про розгляд на сесіях,
виконкомах та засідання постійних комісій з гуманітарних питань місцевих рад питання діяльності закладу
освіти, як громадсько-активної школи. Листопад-грудень,
2013р. 5. Забезпечити
науково-методичний супровід створення та
діяльності громадсько-активних шкіл спільно з лабораторією управління освітніми
закладами Інституту педагогіки НАПН
України, Київським обласним інститутом
післядипломної освіти педагогічних кадрів.
Протягом періоду діяльності програми 6. Налагодити
співпрацю з Всеукраїнським фондом «Крок за кроком» з метою підготовки та проведення теоретичних,
практичних занять та тренінгів з питань діяльності громадсько-активних шкіл.
2013-2014 н.р. 7. Висвітлювати в ЗМІ, на сайтах закладів освіти, відділу
освіти хід реалізації програми
діяльності громадсько-активних шкіл.
Постійно. 8. Створити
портфоліо кращих зразків вітчизняних та зарубіжних закладів освіти з метою їх
запровадження у практичну діяльність.
До 01 квітня 2014р.
9. Проаналізувати
хід реалізації програми створення та діяльності
громадсько-активних шкіл.
Травень, 2014р.
|