Управління гуманітарного розвитку
Методичний кабінет   


Неділя, 28.04.2024, 17:27
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту

Пошук

Віртуальнийкабінет
Віртуальний кабінет виховної роботи

Новини Освіта.UA

Нова школа

Всеосвіта
Курси, вебінари, олімпіади. Портал Всеосвіта.

Головна » 2020 » Грудень » 1 » Музей історії освіти Київщини поповнився новими виданнями Міжнародного благодійного Фонду імені Ярослава Мудрого
10:24
Музей історії освіти Київщини поповнився новими виданнями Міжнародного благодійного Фонду імені Ярослава Мудрого

Музей історії освіти Київщини поповнився новими виданнями Міжнародного благодійного Фонду імені Ярослава Мудрого

У 1994 році за ініціативи освітян України засновано Міжнародний освітній Фонд імені Ярослава Мудрого, президентом якого обрано Валентину Стрілько. Міжнародний освітній фонд імені Ярослава Мудрого – єдина за всю історію українського шкільництва громадська організація, що ставить за мету підтримувати освіту як першооснову державності України.

Основними завдання Фонду є: залучення благодійних і власних коштів на підтримку та розвиток українського шкільництва, сприяння розширенню мережі україномовних освітніх закладів в Україні та за її межами, допомога у здобутті освіти сиротам, малозабезпеченим талановитим дітям, матеріальна допомога дитячим будинкам та інтернатам, вивчення історії, культури і мистецтв українського народу, його національних традицій.


Валентина Василівна Стрілько,
президент Фонду, кандидат педагогічних наук, член Національної спілки краєзнавців України.

У 1979-1992 рр. В. В. Стрілько працювала на посаді директора Гнідинської восьмирічної школи Бориспільського району. У цей важкий для України час на початку вісімдесятих років ХХ століття Гнідинська школа працювала над розробленням і упровадженням українського національного змісту освіти і виховання. У радянську добу це був вибух українського духу, української ідентичності (тих, хто пропагував ідеї українства називали зрадниками комуністичних ідей; на одному із засідань Бориспільського райкому партії обговорювалося питання щодо діяльності директора, але вона вистояла).

У Гнідинській школі вперше почали викладати українознавство (без погодження з Міністерством освіти), створювалися українські гуртки за інтересами, музична школа, художня та літературна студії, мала академія мистецтв «Юність» , видавався щомісячник українського шкільництва «Жива вода», заснований у вересні 1991 року. За ініціативи Гнідинської середньої української національної школи (директор В. В. Стрілько), Товариства української мови у США та інших товариств було видано читанку з українським змістом для третього класу «Біла хата» (1992, автор Оксана Верес), а також для другого класу «Андрійкова книжка»: уроки гарної поведінки, (1992, автори Г. М. Кирпа, В. В. Стрілько) та інші.

 

До унікального на той час закладу освіти потяглися тисячі вчителів, науковців і громадських діячів України. Гнідинська школа вела за собою кращих педагогів України і тим самим сприяла проголошенню незалежності Української Держави.

Валентина Василівна Стрілько особисто передала до музею історії освіти Київщини свої наукові напрацювання за 2020 рік та навчально-методичні матеріали 90-х років. Валентина Василівна неодноразово відвідувала музей історії освіти Київщини, дала схвальну оцінку його діяльності. Передані матеріали будуть використані в експозиції музею та стануть у нагоді науковцям, науково-педагогічним працівникам та краєзнавцям Київщини.

До музею історії освіти Київщини передано такі видання:

 

В. Стрілько-Тютюн. Історія Ярослава Мудрого. Історія Міжнародного освітнього фонду. Київ : Міжнародний освітній фонд імені Ярослава Мудрого; Камянець-Подільський: ТОВ «Друкарня «Рута», 2020. 832 с. У виданні предствлено історію створення Міжнародного освітнього фонду імені Ярослава Мудрого, розкрито діяльність освітньої організації, яка успішно працює 26 років і стала лідером багатьох Всеукраїнських рейтингів «Благодійна Україна». Цікавим є той факт, що ім’я Ярослава Мудрого взято в назву для популяризації постаті Київського князя першим в Україні. Видання цікаве своєю інформативністю, колоритністю дат і прізвищ. Все це дає підстави рекомендувати його широкому колу читачів, зокрема тим, хто цікавиться історією благодійних рухів у незалежній Україні.

 

«Стати народом» / за заг. ред. В. Стрілько. Київ : 2019. 504 с. Ця книга про роботу Гнідинської школи в 1979-1992 роках. У час тоталітарної радянської доби педагогічний колектив закладу освіти першим в Україні розпочав працювати за концепцією Української національної школи з новим змістом освіти, навчальними програмами, підручниками з українським змістом, сучасними формами позакласної роботи. Читачі знайдуть багатий матеріал з досвіду роботи педагогічного колективу, починання якого підхопили тисячі вчителів зі всієї України. Видання буде цікавим педагогам, науковцям, учням, студентам, батькам, всім тим, хто цікавиться історією України, становленням Української незалежної держави та нової Української школи.

На обкладинці: хор Гнідинської школи «Родина», 1986 рік.

 

 

В. Стрілько-Тютюн. Світло. Нариси історії освіти Бориспільщини. У 2 т. Т.1 / В. Стрілько-Тютюн. Київ : Дорадо-Друк, 2016. 520 с. Ця книга є першою спробою системно, на основі архівних та музейних документів, матеріалів шкільних музеїв освіти Бориспільщини, а також інших матеріалів максимально висвітлити сторінки історії освіти Бориспільщини від найдавніших часів до початку ХХI століття. Щедро проілюстроване документами та світлинами видання буде корисне не тільки для освітян, а й для істориків, громадсько-політичних діячів, державних службовців, викладачів закладів вищої освіти, учителів, студентів, учнів та батьків, усіх, хто цікавиться історією України та рідного краю.

 

В. Стрілько-Тютюн. Світло. Нариси історії освіти Бориспільщини. У 2 т. Т.2 / В. Стрілько-Тютюн. Київ : Дорадо-Друк, 2016. 440 с.

Другий том видання «Світло» охоплює період з 1941 по 1991 роки. Це п’ятдесят років радянської тоталітарної доби, за часів якої була уніфікована робота всіх шкіл СРСР. У закладах освіти України виховували вірних ленінців, синів і дочок Комуністичної партії. Російська мова посідала панівне місце в освітньому процесі, історія України вивчалась лише півроку в 7 класі, українські традиції, українська культура були витіснені з навчально-виховного процесу тощо.

 

Самоцвіти: літературно-художнє видання. Вірші педагогів України. У двох томах / упорядник І. П. Складаний. Київ : видавництво «Правда Ярославовичів», 1996. 238 с.

«Самоцвіти» – перша поетична антологія педагогів України. У ній представлено творчість 221 автора. Це словесники, вчителі інших предметів, викладачі педучилищ і профтехучилищ, технікумів, закладів вищої освіти. Видрукувано за підтримки Міжнародного освітнього Фонду імені Ярослава Мудрого.

 

 

За матеріалами: https://www.kristti.com.ua/muzej-istoriyi-osvity-kyyivshhyny-popovnyvsya-novymy-vydannyamy-mizhnarodnogo-blagodijnogo-fondu-imeni-yaroslava-mudrogo/

 

Переглядів: 789 | Додав: Vik | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу

Календар
«  Грудень 2020  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
28293031

Захищай свої права

Сайт існує

сайт СР

громади

Педпреса

Сайти

Архів записів

Статистика

Онлайн всього: 2
Гостей: 2
Користувачів: 0

©Усі права захищено.Прохання при копіюванні матеріалів робити посилання на www.metodbr.at.ua