Управління гуманітарного розвитку
Методичний кабінет   


Четвер, 25.04.2024, 08:03
Вітаю Вас Гість | RSS
Меню сайту

Пошук

Віртуальнийкабінет
Віртуальний кабінет виховної роботи

Новини Освіта.UA

Нова школа

Всеосвіта
Курси, вебінари, олімпіади. Портал Всеосвіта.

Головна » 2020 » Вересень » 18 » НУШ в запитаннях і відповідях
12:24
НУШ в запитаннях і відповідях

НУШ в запитаннях і відповідях

   Саме сьогодні, ми вкотре впевнилися в тому, що виходити за межі своєї школи, класу, уроку необхідно. Адже обмін досвідом, думками, формами роботи, прийомами тощо вкрай необхідний для сучасного педагога для постійного руху вперед та самовдосконалення. А де можна отримати підтримку, дружню пораду, навчитися новому? Тільки в колі однодумців!

   Та на жаль, Covid 19 ще тримає нас в напрузі.

    Але ми віримо в найкраще, тому розпочинаємо таку рубрику «НУШ  в запитаннях і відповідях».

    Подаються відповіді на запитання, які найчастіше виникали на початку навчального року.

– Чи в 2 класі додається одна година на інформатичну галузь, хто її читає, яким чином, як записувати ці уроки в журнал?

  У 2 класі інформативна освітня галузь викладається за підручником «Я досліджую світ» ІІ частина особливості якого є органічне поєднання класичного підходу до освіти з новітніми ідеями НУШ.

    Підручник інтегрує інформативну та технологічну освітні галузі. Наприклад, на уроці інформатики вчитель знайомить дітей з темою «Як ми отримуємо інформацію», а під час прогулянки осіннім парком учні збирають матеріал для своїх майбутніх поробок ( дизайн і технології). На інформатиці знайомляться з комп’ютерною мишкою, на дизайні і технології виконують аплікацію з осінніх листочків «мишка». Так інтегрується весь навчальний матеріал двох освітніх галузей  (за програмою О.Савченко).

          Освітня програма у 2 класі передбачає інтегрований курс “Я досліджую світ”, який включає зміст семи освітніх галузей, зокрема й інформатичної (за програмою Р.Шияна)

     Розподіл навчального навантаження здійснює керівник закладу загальної середньої освіти.

    Заняття з інформатики може проводити як учитель початкових класів (класовод), так і (за письмовою згодою вчителя початкових класів) учитель інформатики. За такої ситуації у навчальному плані закладу загальної середньої освіти перелік навчальних предметів містить назву “Інформатика” (у курсі “Я досліджую світ”); у розкладі уроків визначається час заняття “Інформатика” (у курсі “Я досліджую світ)”. У Класному журналі на цей предмет відводиться окрема сторінка з назвою, яка відповідає назві предмету в навчальному плані.

      У разі проведення занять з інформатики учителем початкових класів у Класному журналі інтегрований курс «Я досліджую світ» фіксується цілісно (усі 8 год на тиждень), з урахуванням інтеграції змісту інформатики із змістом інших галузей. У разі проведення занять з інформатики учителем інформатики зміст інформатики виокремлюється із програми інтегрованого курсу «Я досліджую світ»; у  навчальному плані закладу загальної середньої освіти перелік навчальних предметів містить назву «Інформатика (у курсі «Я досліджую світ»); у розкладі уроків визначається час заняття «Інформатика (у курсі «Я досліджую світ)»;  у Класному журналі на цей предмет відводиться окрема сторінка з назвою, яка відповідає назві предмета у навчальному плані. Водночас звертаємо увагу на те, що два вчителі (учитель початкових класів і учитель інформатики), які ведуть заняття інтегрованого курсу «Я досліджую світ», мають узгоджувати зміст програмового матеріалу, що опрацьовується, та організаційні форми роботи.

– Чи обов’язково вчителю потрібно складати план виховної роботи, календарно-тематичне планування, план уроку?

 

    Чітких нормативних документів щодо цього немає. Але є нова Типова інструкція з діловодства. Вона дозволяє закладу освіти реалізувати свою автономію.

      Одним із основних документів залишився річний план роботи школи, де зібрано всі напрями роботи закладу освіти. Цей документ може тягнути за собою інші. Виховна робота – складник освітнього процесу. Якщо у плані роботи школи є відповідний розділ – то кожен класний керівник пише виховний план роботи. Водночас, цей план не обов’язково має бути затверджений чи кимось підписаний. Просто вчитель повинен мати цей план, адже виховна робота не може бути хаотичною, має бути орієнтир для роботи.

      Оскільки заклад освіти має автономію, то перша серпнева педрада має вирішити, яким чином треба вести всю документацію. Адже наказом директора затверджується вся номенклатура справ закладу освіти, і вже на рівні школи треба визначити, чи пишуть плани виховної роботи, плани методичних об’єднань тощо.

       Щодо календарно-тематичного планування. Ідея НУШ у тому, що програма має 20% резерву. Відповідно планування може варіюватися протягом року залежно від того, як діти опановують навчальний матеріал. Чи його затверджує заступник, чи методичне об’єднання – має вирішити заклад освіти (педрада). Але в будь-якому разі ті, хто затверджують, повинні розуміти, що план має бути гнучким.

   Поурочні плани. Неможливо провести урок без цього. Тому що потрібно продумати навчальні цілі, діяльність. Отже, цей план потрібен учителю – тому й форма має бути зручною для нього, і цей план не потрібно затверджувати.

  •  
  • Чи треба проводити перевірні роботи з української мови у класах НУШ (аудіювання, списування, диктант)?

 

     Формувальне оцінювання в 1 та 2 класах НУШ передбачає, що метою педагога є ведення спостереження за прогресом учнів. Також вчитель має давати зрозуміти учням їхні слабкі та сильні сторони і пояснювати, як поліпшити їх.

     Таким чином, не можна точно сказати, якою повинна бути кількість перевірних робіт. Педагог самостійно вирішує, що саме варто перевірити саме зараз. Він власноруч створює завдання, зважаючи на перелік очікуваних результатів з Модельної програми.

Також можна користуватися тестами від авторських колективів. Тести від Робочої групи — частина формувального оцінювання і не передбачені для підсумкового.

    Зважаючи на те, що визначати точну кількість робіт непотрібно, то непотрібно й відводити окрему колонку в журналі. Тож проведення перевірних робіт — питання відповідальності педагога за результати навчання.

Джерело: https://www.pedrada.com.ua/question/633-chi-treba-provoditi-perevrn-roboti-z-ukransko-movi-u-klasah-nush

Чекаємо на запитання.

                                                               Методист КУ БРР «РМК»    Л.М.Бриль

Переглядів: 360 | Додав: Vik | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]
Форма входу

Календар
«  Вересень 2020  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
 123456
78910111213
14151617181920
21222324252627
282930

Захищай свої права

Сайт існує

сайт СР

громади

Педпреса

Сайти

Архів записів

Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

©Усі права захищено.Прохання при копіюванні матеріалів робити посилання на www.metodbr.at.ua