Ю.Йовбак: «Поважайте індивідуальність дитини,
любіть і приймайте її такою, якою вона є»
У Щасливському НВК відбулися батьківські збори майбутніх першокласників. Відбулася жвава розмова між батьками, адміністрацією школи, шкільним психологом. Батьки з тривогою чекають 1 вересня, чекають на це і діти. Щоб життя у школі для дитини було щасливим і радісним треба спокійно і поступово до цього її готувати.
Батькам майбутніх першокласників!
Перший рік навчання дитини у школі можна порівняти з першим роком дитини після народження: величезна відповідальність, необхідність багато часу проводити поруч, океан витримки та терпіння. Це серйозне випробування для батьків: випробування їхньої життєвої стійкості, доброти, чуйності, мудрості. Дитині у важкий період вкрай необхідна ваша підтримка, ваша віра в успіх, спокійне рівне ставлення. Психологічна підтримка під час шкільного навчання передбачає визначення рівня психологічної готовності дитини до школи і не враховує фактор психологічної готовності батьків до нового, шкільного етапу життя їхньої дитини.
Головне завдання батьків – якомога довше розвивати та підтримувати прагнення дитини вчитися, пізнавати нове.
Щодня цікавтесь шкільним життям дитини: що сподобалося, що не сподобалося, що робили, про що говорили, що дізналися нового, з ким потоваришували, або сперечалися?.. Якщо дитина сама нічого не розповідає, це не означає, що з нею нічого в школі не відбувалося. Ваш інтерес позитивно позначиться на розвитку пізнавальних здібностей дитини.
Стримуйтеся і не лайте школу та учителів у присутності дитини. Нівелювання їхньої ролі не дозволять відчути радість пізнання.
Не порівнюйте дитину з однокласниками, хоч би як вони були вам симпатичні чи навпаки. Поважайте індивідуальність дитини, любіть і приймайте її такою, якою вона є.
Будьте послідовними у своїх вимогах. Якщо прагнете, щоб дитина росла самостійною, не поспішайте пропонувати їй допомогу, дайте відчути себе дорослою.
Запасіться терпінням! З розумінням ставтесь до того, що у вашого маляти щось не буде виходити одразу, навіть якщо це здається вам елементарним. Не використовуйте висловів : „Скільки тобі потрібно повторювати?”, „Коли ж ти нарешті навчишся?” – повторюйте стільки, скільки потрібно саме вашій дитині.
Психологічно батьки повинні бути готові не тільки до труднощів та невдач, але й до успіхів дитини. Не бійтесь порадіти очікуваному і закономірному успіху дитини. Похваліть за старанність, але наголосіть, щоб і надалі так було, потрібно старатися, працювати.
Батькам важливо правильно порівнювати свої очікування щодо майбутніх успіхів дитини з її реальними здібностями. Це допоможе визначити здатність дитини самостійно розраховувати свої сили, плануючи якусь діяльність.
Слід пам’ятати, що у 6 — 7 років формуються мозкові механізми, які дозволяють дитині бути успішною у навчанні. Медики вважають цей період складним, психологи – кризовим. І тисячу разів були праві наші прабабусі, які відправляли своїх нащадків до гімназії у 9 років, коли нервова система вже сформувалася. Однак серйозних зривів та хвороб можна уникнути й сьогодні, якщо дотримуватися найпростіших правил.
- Не відправляйте дитину одночасно у перший клас і якусь секцію або гурток. Сам початок шкільного життя вважається важким стресом для шести-семирічних дітей. Якщо дитина не зможе гуляти, відпочивати, робити уроки без поспіху, у неї можуть виникнути проблеми зі здоров’ям, невроз. Тому, якщо заняття музикою та спортом здаються вам необхідною частиною виховання, почніть водити дитину у ці гуртки за рік до початку навчання або із другого класу.
- Пам’ятайте, що дитина може концентрувати увагу на 10 -15 хвилин. Тому, коли робите з нею уроки, через кожні 10 -15 хвилин переривайтесь і давайте дитині фізичну розрядку ( пострибати, пробігтись, потанцювати під веселу музику). Починати виконання домашніх завдань краще з письма. Можна чергувати письмові завдання з усними. Загальна тривалість занять не повинна перевищувати однієї години.
- Комп’ютер, телевізор і будь-які заняття, що вимагають значного зорового навантаження, мають тривати не більше години на день – так вважають лікарі-офтальмологи й неврологи в усіх країнах світу.
- Протягом першого року навчання ваша дитина не лише формує стосунки з однокласниками й учителями, але й уперше розуміє, що з нею самою хтось хоче дружити, а хтось – ні. У дитини формується власний погляд на себе. І якщо ви хочете, щоб із неї виросла спокійна і впевнена у собі людина, — обов’язково хваліть! Підтримуйте , не лайте за неакуратність у зошиті, за погану оцінку вчителя. Усе це – дрібниці порівняно з тим, що від нескінченних докорів і покарань ваша дитина зневіриться у собі.
- Показуйте дитині, що ви любите її, а не її досягнення.
- Навіть у пориві гніву не говоріть дитині, що вона гірша за інших.
- Чесно і терпляче відповідайте на всі дитячі запитання.
- Завжди говоріть дитині правду, навіть коли вам це невигідно.
- Оцінюйте тільки вчинки, а не саму дитину.
- Не домагайтеся успіху силою. Примус – найгірший варіант морального виховання, тому що руйнує особистість.
- Визнайте право дитини на помилку.
- Дитина повинна мати „банк” щасливих спогадів.
- Дитина ставитиметься до себе так, як ставитимуться до неї дорослі.
- Хоч іноді, ставте себе на місце своєї дитини, і тоді ви краще зрозумієте, як її виховувати.
Бажаємо успіху!
|