Семінар-практикум для вихователів ЗДО
“Дитина за своєю природою – допитливий дослідник, відкривач світу”
В.О. Сухомлинський
22 листопада в Пролісківській філії ОНЗ Щасливський НВК відбувся районний семінар-практикум на тему: “ЕКСПЕРИМЕНТАЛЬНО-ДОСЛІДНИЦЬКА ДІЯЛЬНІСТЬ ДІТЕЙ ЯК ТЕХНОЛОГІЯ ПІЗНАВАЛЬНОГО РОЗВИТКУ”, в якому взяли участь 34 педагоги закладів дошкільної освіти.
Методист РМК Макаренко Валентина Володимирівна та вихователь середньої групи Логункова Оксана Євгенівна розповіли, що в Пролісківському НВО завдання НУШ реалізовуються в процесі патріотичного, трудового, морального, художньо-естетичного виховання, а також у ході пізнавальної та пошуково-дослідницької діяльності.
Учасники семінару дійшли згоди в тому, що таким чином можна виховати дитину з розвиненою пізнавальною активністю. Дитину, яка швидко й правильно розуміє те, що їй говорять, реагує на новизну ситуації; дитину у якої є перший побутовий досвід, практичні уміння і навички; відбувається розвиток її вiдчуттiв, сприйняття дійсності; під час найпростіших дій у дитини виникає потреба пізнавати нове, отримувати при цьому позитивні емоції; дитина вміє встановлювати причинно-наслідкові зв’язки між предметами та подіями; здійснює різні дії, та радіє з вiдкриттiв; розширює й поглиблює знання про предмети, які її цікавлять.
Вихователі зробили висновок, що важливо, щоб дитина сприймала об’єкти природи як суб’єкти. Тому при доборі інформації потрібно дотримуватись таких умов:
- дошкільнят потрібно спочатку знайомити із зовні привабливими рослинами і тваринами;
- формувати уявлення про конкретну рослину або тварину, а не про певний вид чи клас;
- підвищенню пізнавального інтересу сприяє проведення паралелі в інформаціях про живі істоти з людиною: йдеться про влаштування гнізда, догляд за дитинчатами, розмноження квітів, їх ріст, дихання тощо.
Логункова Оксана Євгенівна провела майстер-клас для вчителів-дошкільників, на якому показала багато сучасних ефективних методів пізнавального розвитку дітей дошкільного віку.
Після закінчення практичної частини семінару вихователі мали змогу збагатитися новими ідеями та порадами, спілкуючись у дружньому середовищі колег, зокрема вказали на необхідність формування дослідницької компетентності на етапі дошкільної освіти. Методично правильна організація пошуково-дослідницької діяльності вихованців, зокрема через ігрові форми, дозволяє розвивати у них допитливість, пізнавальні інтереси. |