Семінар-практикум для заступників директорів з навчально-виховної роботи
17 грудня заступників директорів з навчально-виховної роботи Бориспільського району приймала Кіровська ЗОШ І-ІІІ ступенів на семінарі-практикумі «Проектна діяльність учителя: досвід та перспективи». З вітальним словом та презентацією школи виступила директор школи Кравцова Лариса Євгеніївна. Заступник директора з навчально-виховної роботи Тичина Людмила Павлівна розпочала методичний модуль семінару, в якому ознайомила своїх колег із суттю поняття «навчальний проект», представила ретроспективу типології проектів, ознайомила з видовою характеристикою навчальних проектів, розкрила суть кожного етапу роботи над проектом.
Савків Олена Михайлівна, вчитель географії та економіки, презентувала інтегрований,ознайомлювально-інформаційний, довготривалий проект різновікових груп «Тематичні маршрути Бориспільщини». Вчитель представила декілька розроблених учнями маршрутів цікавими місцями Бориспільщини: «Літературна Бориспільщина», «Спортивна слава земляків», «Козацькими стежками», «Героїчні сторінки Великої Вітчизняної війни». Робота була проілюстрована світлинами з подорожей Бориспільщиною, які здійснила протягом роботи над проектом творча група учнів. Учні дійшли висновку, що на рідній землі багато відомих земляків, історичних, культурних місць, які треба вивчати, відвідувати та презентувати широкому загалу. Олена Михайлівна поділилася секретами залучення дітей до проектної діяльності на факультативах та курсах за вибором.
Історико-краєзнавчий, індивідуальний проект середньої тривалості «Свято-Покровська церква с. Сулимівка – пам’ятка архітектури 17ст.» представила вчитель історії Колесник Інна Олександрівна. Метою проекту було створення цілісного дослідження історії побудови та реставрації, архітектури, внутрішнього оздоблення Свято-Покровського храму. Вчитель звернула увагу на вироблення навичок у дітей працювати з історичною літературою, архівними матеріалами. Велике значення у роботі над проектом має використання праць відомого краєзнавця А.С.Зиля та місцевого дослідника історії Сулимівки М.А. Бятця, а також поїздки до музеїв та архівів Києва.
У навчальному модулі учасники семінару мали можливість познайомитися із прикладами реалізації двох проектів: навчального, дослідно-пошукового, короткотривалого проекту в межах однієї вікової групи на уроці біології у 6 класі на тему «Рослина - жива система» та інтегрованого, творчо-інформаційного, довготривалого, із залученням батьків, проекту у 2-А класі на тему «Подорож Україною». Вчитель біології Подобед Юлія Леонтіївна показала підсумковий урок з теми, на якому учні захистили свої проекти, виготовили постери та продемонстрували практичну частину досліджень. Діти розповіли про роботу над проектами, висунули гіпотези та зробили висновки з виконаних дослідів. Підсумком уроку стала веселка, складена із виготовлених постерів, та гарні оцінки, виставлені членами неупередженого журі.
Спільно з учнями 2-а класу учасники семінару відправились в подорож Україною під керівництвом Атаман Валентини Тимофіївни. Діти в цікавій формі розповіли про свої подорожі Україною, проілюструвавши їх фотографіями, кліпами та буклетами, виготовленими самостійно та з допомогою батьків і вчителя. Свої проекти учні супроводжували розповідями та піснями. Невід’ємним елементом уроку була географічна карта, на якій діти прокладали маршрути своїх подорожей, продемонструвавши добрі знання карти.
В.Х. Кілпатрік зазначав, що метод проектів – цільовий спосіб ставитись до дітей таким чином, щоб пробудити у них усе найкраще, а потім дозволити їм повірити у себе якомога сильніше. Учасники семінару переконались в тому що, проектна діяльність, це ефективний засіб підвищення творчої ініціативи учителя та учня, приклад співпраці, який пробуджує в учня бажання вчитися, пізнавати нове, отримувати знання та вміння і застосовувати їх на практиці.
Підсумки семінару підвели завідувач районного методичного кабінету Кравцов Віктор Іванович та методист Чигрин Тетяна Володимирівна. Були прийняті рекомендації семінару.
|