На базі Щасливського НВК 24 вересня відбувся районний семінар-практикум вчителів російської мови Бориспільщини на тему: «Досвід, проблеми і перспективи компетентністного вивчення російської мови в загальноосвітніх навчальних закладах України».
До присутніх із вітальним словом звернувся директор Щасливського НВК, Заслужений вчитель України Ю.Ю. Йовбак.
У ході семінару було обговорено важливі проблеми викладання предмету в класах із українською мовою навчання.
Вчителі Щасливського НВК поділилися своїм багаторічним досвідом як у проведенні уроків, так і позакласних занять із предмету.
Заступник директора Щасливського НВК, учитель російської мови та світової літератури, “учитель-методист” Н.І. Богдан повідомила про особливості організації навчально-виховного процесу і вивчення російської мови у загальноосвітніх навчальних закладах. Також вчитель провела провела майстер-клас «Активізація мовної діяльності на уроках російської мови засобами впровадження технології розвитку критичного мислення»
Учитель російської мови та світової літератури ,“учитель-методист”, лауреат обласного конкурсу педагогічної майстерності «Вчитель року» в номінації «Російська мова-2012» О.О. Микитюк провела майстер-клас «Формування емоційного інтелекту в парадигмі сучасного метакогнитивізму на уроках російської мови».
Особливе зацікавлення присутніх викликало обговорення тестових форм контролю знань на уроках російської мови в умовах підготовки учнів до зовнішнього незалежного оцінювання, які презентувала учитель російської мови та світової літератури ,“учитель-методист” І.А. Тригуб.
Про тренінгові форми роботи на заняттях шкільної театральної студії як елемент формування творчої особистості розповіла вчитель російської мови та світової літератури, “старший учитель” О.П. Ільницька.
Присутні взяли участь у обговоренні питань семінару практикуму. За результатами обговорення були прийняті рекомендації семінару:
З метою забезпечення рівня спілкування та грамотного письма школярів, необхідного для успішної індивідуальної та соціальної діяльності, міжкультурного взаєморозуміння
рекомендуємо:
вчителям-словесникам:
- згідно з Державним стандартом базової і повної загальної середньої освіти через змістові лінії реалізувати головний методологічний принцип – комунікативність навчання;
- з метою формування комунікативних умінь учнів приділяти належну увагу традиційним формам учнівських творчих робіт: переказам текстів різних стилів і жанрів, що відіграють роль підготовчих вправ до оволодіння учнями необхідними у майбутньому дорослому житті жанрами мовлення – виступ на зборах, участь у дискусії, створення реферату, конспекту, доповіді, рецензії;
- упроваджувати на уроках російської мови види, методи, прийоми організації навчальної діяльності, що забезпечують підвищення рівня знань, умінь і навичок учнів;
- широко практикувати самостійну роботу учнів із підручниками, посібниками, словниками та іншою навчальною і довідковою літературою;
- активно долучати школярів до мовленнєвої діяльності, дбати про успішне оволодіння учнями як монологічним, так і діалогічним мовленням, різними жанрами і стилями мовлення;
- вивчати та впроваджувати інноваційний досвід роботи вчителів-словесників з організації позакласної роботи.
Районному методичному кабінету:
- узагальнити передовий досвід роботи вчителів російської мови навчальних закладів району;
- створити банк розробок кращих уроків та позакласних заходів;
- до 200-річного ювілею М.Ю. Лермонтова з метою популяризації творчості російського поета організувати проведення заходів:
- очно-заочного інтелектуального турніру серед учнівської молоді району “К нам Лермонтов сходит, презрев времена…”;
- відео-конкурсу на краще виконання віршованих творів М.Ю. Лермонтова “Душа моя тебе тогда лишь скажет…”
|